Kia Forte Forum banner

Opony Kia Forte z 2012 roku ciągle się psują!

569 views 17 replies 7 participants last post by  mobileterminaluser  
#1 ·
Moja córka kupiła ten samochód wcześniej w tym roku i musieliśmy wymienić 4 opony (zepsuły się), wszystkie po prawej stronie. A opony były początkowo ładne z dobrym bieżnikiem. Specyfikacje opon; 215 45r17. Ściany boczne tej opony, widoczna zewnętrzna strona, rozwijają pęknięcia, które uniemożliwiają użytkowanie opony. Ostatnia (wczoraj) rozwinęła dziurę wielkości ćwierć dolara (mam zdjęcie. widać druty). Moje pytanie brzmi, czy był jakiś błąd w produkcji tego typu opony. Czy ktoś inny ma lub miał ten problem? Nawet facet, który musi wymieniać opony na feldze, miał z tym trudności. Myślimy o pozbyciu się samochodu, sprzedaży, ale nikomu nie życzyłbym tego samochodu! 4 opony zepsuły się w mniej niż 6 miesięcy, koszt prawie 600 dolarów. Każda pomoc, każda rada byłaby mile widziana. Myślę, że potrzebuję innego rozmiaru felgi, aby dopasować oponę z szerszą ścianą boczną. Dzięki
 

Attachments

#8 ·
Wygląda na to, że używasz tanich chińskich opon. I/lub twoja córka najeżdża na wiele krawężników. Albo opony nie są odpowiednio napompowane.

Albo oczywista odpowiedź: Twój 13-letni Forte to demon pożerający opony, który musi zostać wygnany i odesłany z powrotem do piekła, z którego pochodzi.
Nie śledziłem marek opon, ale zwrócę uwagę na te aktualnie zamontowane w samochodzie.
 
#3 ·
Rada?

Proszę bardzo.

Zleć przegląd samochodu – zużycie/problemy z zawieszeniem, regulacja geometrii. Sprawdź również hamulce i układ napędowy.
Następnie kup zestaw opon na felgach przeznaczonych do tego samochodu. Upewnij się, że felgi są OEM (rozmiar wydaje się być właściwy), ale być może są jakieś dystanse lub inne badziewie powodujące problemy. Lub felgi z rynku wtórnego z bardzo złym offsetem.

Następnie kup nowy zestaw opon. Tak, będzie to kosztować trochę, ale nadal jest to tańsze niż sprzedaż samochodu i kupno innego, który będzie miał te same problemy.

Jestem prawie pewien, że masz problem z zawieszeniem, ponieważ stwierdzasz, że wszystkie opony po prawej stronie są zużyte.

A co powiedziała Acura – ciśnienie jest kluczowe. To są opony niskoprofilowe, więc nie mają dużej ściany bocznej. Ponadto jestem pewien, że sprzedawca tuż przed sprzedażą nie założył najlepszych opon na rynku. Ludzie zwracają uwagę tylko na głębokość bieżnika, a nie na markę...
 
#7 ·
Porada?

Proszę bardzo.

Sprawdź samochód - zużycie/problemy z zawieszeniem, ustaw geometrię kół. Sprawdź również hamulce i układ napędowy.
Następnie kup zestaw opon na felgach przeznaczonych do tego samochodu. Upewnij się, że felgi są OEM (rozmiar wydaje się być właściwy), ale może są tam jakieś dystanse lub inne badziewie powodujące problemy. Lub felgi z rynku wtórnego z zupełnie złym offsetem.

Następnie kup nowy zestaw opon. Tak, będzie cię to trochę kosztować, ale to nadal tańsze niż sprzedaż samochodu i kupno innego, który będzie miał te same problemy.

Jestem prawie pewien, że masz problem z zawieszeniem, ponieważ stwierdzasz, że wszystkie opony po prawej stronie są zużyte.

I to, co powiedziała Acura - ciśnienie jest kluczowe. To są opony niskoprofilowe, więc nie mają dużej ściany bocznej. Plus jestem pewien, że sprzedawca tuż przed sprzedażą nie założył najlepszych opon na rynku. Ludzie patrzą tylko na głębokość bieżnika, a nie na markę...
Nie żyję w tej sferze świata, gdzie mogę płacić innym za naprawę mojego samochodu. Musiałem się uczyć na własnych błędach, ale zgodnie z sugestią, przyjrzę się zawieszeniu.
 
#5 ·
Udaj się do zaufanego warsztatu opon i kół, który posiada maszyny do geometrii kół z kompetentnymi technikami/mechanikami. Opony Discount, Firestone itp.

Ostatecznością jest lokalny dealer Kia/Hyundai w celu wykonania geometrii kół, naprawy/serwisowania opon/kół i zawieszenia zgodnie ze specyfikacją OEM/fabryczną.

Mój 15-letni Koup pierwszej generacji nigdy nie miał tak poważnych problemów z geometrią kół.

▪︎Niskie/nadmierne ciśnienie w oponach,
▪︎Stare/niszczące się gumowe części zawieszenia i podzespoły.
▪︎Używanie starych opon, tanich opon.
▪︎Wygięte, zdeformowane, uszkodzone metalowe elementy zawieszenia, górne/dolne wahacze, końcówki drążków kierowniczych, półosie CV, zwrotnice, tarcze/piasty z łożyskami, stabilizator, śruby, koło/felga, amortyzatory/sprężyny, kąt pochylenia/wyprzedzenia osi, zbieżność/rozbieżność (cała geometria kół rozregulowana)
▪︎Właściciel/użytkownik i/lub złe utrzymanie, błędy i przyczyna problemów ze sterowaniem/geometrią kół. Wjeżdżanie w dziury dla zabawy nie pomaga
 
#10 ·
Komukolwiek prowadzi pojazd lub pojazdy, powiedzcie mu, żeby przestał uderzać w dziury, progi zwalniające i krawężniki, jakby to było Mario Kart 8, ponieważ przednie i tylne opony po stronie pasażera są zużyte/uszkodzone.


Post #4 kliknij pole rozwijane pdf instrukcja napraw/serwisowa sedana i koupa 1. generacji, hojnie udostępniona przez Acura_Kal społeczności Forteforums.
 
#13 · (Edited)
Możesz zrobić "awaryjne ustawienie zbieżności do warsztatu" samodzielnie.

Zrób zdjęcia, policz, ile gwintów jest widocznych na oryginalnych śrubach i przenieś je na nowe części. Następnie przetestuj jazdę na swojej ulicy. Jeśli samodzielne ustawienie zbieżności jest "wystarczająco bezpieczne" po przetestowaniu, jedź prosto do warsztatu ustawiającego zbieżność.

Zrobiłem powyższe na moim 07 Scion TC 2.4L. 215/45/R17, kiedy wymieniałem przednie dolne sworznie kulowe po stronie pasażera i kierowcy, wewnętrzne i zewnętrzne końcówki drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora, czujnik prędkości koła/ABS, łożyska piasty koła i półosie napędowe. Powiększ i przybliż obrysowane na różowo końcówki drążków kierowniczych.

Image
Image
 
#14 ·
Albo miałem tyle szczęścia z częściami od sprzedawcy z Ebay AM-Autoparts, albo bogowie samochodów byli zadowoleni z napraw, że nie obciążyli mnie 300 dolarami, kiedy jechałem Scionem do Firestone. Sprawdzili go i powiedzieli mi, że nie potrzebuje zbieżności.

Po wyjściu poszedłem do Papa John's i kupiłem im dużą pizzę supreme.

TAK, mogli mi coś policzyć, ale tego nie zrobili i zgadnijcie, tego dnia byli uczciwi i/lub znowu bogowie samochodów byli zadowoleni.
 
#17 · (Edited)
Moja córka kupiła ten samochód na początku tego roku i musieliśmy wymienić 4 opony (złe), wszystkie po prawej stronie. A opony były początkowo ładne z dobrym bieżnikiem. Specyfikacje opon; 215 45r17. Ścianki boczne tej opony, widoczna zewnętrzna strona, rozrywają się, uniemożliwiając jazdę na oponie. Ostatnia (wczoraj) rozwinęła dziurę wielkości ćwierć dolara (mam zdjęcie. widać druty). Moje pytanie brzmi, czy był jakiś błąd w produkcji tego typu opony. Czy ktoś inny ma lub miał ten problem? Nawet facet, który musi zmieniać opony na feldze, miał z tym trudności. Myślimy o pozbyciu się samochodu, sprzedaży, ale nikomu nie życzyłbym tego samochodu! 4 opony zepsute w mniej niż 6 miesięcy, prawie 600 dolarów kosztów. Każda pomoc, każda rada byłaby mile widziana. Myślę, że potrzebuję innego rozmiaru felgi, aby dopasować oponę z szerszą ścianką boczną. Dzięki
Najpierw patrząc na zdjęcie. Nie sądzę, żeby problemy z geometrią zawieszenia powodowały dziurę w boku opony.

1. Jaka jest marka i model opony. patrząc na zdjęcie „Made in BR?” co jest resztą?

2. Czy Twoja córka lub ktokolwiek, kto jest kierowcą. czy są przyzwyczajeni do jazdy na oponach niskoprofilowych?
Jeśli w Twojej okolicy jest dużo dziur w jezdni. Musisz ich unikać. Przebiłem oponę, rozerwaną z boku, gdy wjechałem w dziurę. Możesz również wygiąć lub pęknąć felgę.
Jakie ciśnienie w oponach stosujesz?

3. Również mało prawdopodobne, ale czy ona jeździła na krawężniku? Jedziesz po obu stronach. To jedyna inna możliwość.

Najpierw sprawdziłbym to, a potem sprawdził geometrię zawieszenia. Nie dostajesz dziur w boku opony z powodu złej geometrii zawieszenia. Szansa jest minimalna.
 
#18 ·
Image


Wpadanie w dziury jak w Mario Kart 8 może i spowoduje problemy z zawieszeniem, układem kierowniczym i zbieżnością, które objawiają się na oponach.

Uderzenie wystarczająco mocno w dziury, krawężniki i progi zwalniające może spowodować zgięcie zwrotnic, końcówek drążków kierowniczych, stabilizatorów, amortyzatorów/kolumn, zniszczenie geometrii zawieszenia, wahaczy górnych i dolnych oraz poluzowanie śrub.

Gdy ktoś zabiera swój pojazd na ustawienie zbieżności i wyjeżdża z zamontowanymi śrubami do regulacji kąta pochylenia koła, oznacza to, że nie udało im się osiągnąć ustawień fabrycznych (OEM), a jeden lub więcej z wymienionych wyżej części zawieszenia jest zgiętych.