Kia Forte Forum banner
1 - 20 of 21 Posts

·
Registered
Joined
·
519 Posts
Discussion Starter · #1 ·
My girlfriends father owns a bodyshop and get access to auctions of wrecked cars..... i found a forte koup SX smashed up and i was thinking about bidding on it for the rims, seats(black leather with red stiching), foglights, and possibly the dash cause it has the red ring around the speedo, also the gloss black fog light assembly and other stuff... i was wondering if these parts would fit the ex

ps.... it only has 1174 miles.... i wish i could do an engine swap but im 100% sure that would void the warranty lol but hey maybe i can keep it for a rainy day or after mine reaches 100k miles haha
 

·
Premium Member
Joined
·
2,249 Posts
haha well too bad for the persons car but nice find! im gunna call some lots to see if they have any of the forte's/koups there yet :p
 

·
Registered
Joined
·
430 Posts
Im pretty sure all of it should fit. just plug and play really. you would also want the light controls off the sx, for your fog lights... I have an ex with sx foglights, but right now there is no wiring for them... I would like the stock look of the sx.
 

·
Registered
Joined
·
430 Posts
I wonder is the Sedan SX has the red stiching on the seats... I might look for that a salvage yard. Cuz I seen a lot more Sedans on the road than the Koup,.
 

·
Registered
Joined
·
519 Posts
Discussion Starter · #5 · (Edited)
i have seen a couple sedans on the website its copart.com and i havent seen any with the red stiching....

@aidensgrand the koup sx im looking at is in houston TX lol.... im trying to get quotes on shipping as we speak

if i can win the bid and get it shipped for under 2000 ill probably do it figure the price of all those parts from kia would far exceed 2000
 

·
Registered
Joined
·
533 Posts
parts should swap no problem... and if you need wiring for the fogs on your ex all you need to do is go to your local hyundai dealer and ask for the pigtail connectors for the 07-09 hyundai elantra with the 881 bulbs and then run your own positive and ground wire with a switch..
 

·
Premium Member
Joined
·
1,820 Posts
let me know if you get the whole car i will buy parts off you and maybe we can work some deal on that 2.4l motor :) and parts pm me
 

·
Registered
Joined
·
519 Posts
Discussion Starter · #9 ·
naw im not from texas im from upstate ny lol sooo it might be a ton for shipping so im looking for quotes for shipping im sure itll b alot but im going to check ne ways... cause i really want it...

@crock il let you know if i get it
 

·
Registered
Joined
·
519 Posts
Discussion Starter · #11 ·
if u go to copart.com you can search for cars all around the country soooo search for kia forte and found it lol.... now i just gotts figure out shipping and watch the bidding right now it is at $80 lol but im sure it will jump wayyy up the day of the auction which is 8/20
 

·
Registered
Joined
·
1,745 Posts
God there are a lot in texas.... This makes me really scared... KNOCK ON WOOD!!!!!!!!
 

·
Premium Member
Joined
·
1,820 Posts
whats the bid at now?
 

·
Registered
Joined
·
519 Posts
Discussion Starter · #17 ·
shipping is lik 1000$ to ny so i probally wont do it do it someone else wants to jump on it go for it....

bid is still @ 80 but usually jumps on on auction day 8/20/10
 

·
Premium Member
Joined
·
1,820 Posts
damn..... Hopefully theres one closer
 

·
Registered
Joined
·
519 Posts
Discussion Starter · #19 ·
i just found another one in philli.... that one i could probably rent a truck and pick up myself if needed
 

·
Registered
Joined
·
519 Posts
Discussion Starter · #20 ·
just an update the sx in texas sold for 8K
 
1 - 20 of 21 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top