Kia Forte Forum banner
Status
Not open for further replies.

Probleem met de bubbel op het aanraakscherm

2 reading
69K views 97 replies 55 participants last post by  Acura_Kal  
#1 ·
Hallo, heeft iemand hetzelfde probleem met het touchscreen? Mijn 19 Forte was 3 jaar lang in orde, en nu heeft het scherm een soort bel aan de zijkant van het scherm. Hier is Californië.
Image

Image
 
#2 ·
Hallo, heeft er iemand hetzelfde probleem met het touchscreen? Mijn 19 Forte, het was 3 jaar goed, en nu heeft het scherm een soort bel aan de zijkant van het scherm. Hier is Californië. View attachment 88544
View attachment 88545
Interessant. Valt het nog onder de garantie voor entertainment?
Is het warm waar je woont en parkeer je buiten? Vraag me af of het super heet is geworden en ervoor heeft gezorgd dat het scherm loslaat
 
Save
#47 ·
Bel Kia Corporate. Ik heb het net gedaan en ze boden aan om 650% van de reparatie te betalen. Ik vertelde hen dat het niet goed genoeg was en ze gaan onderzoeken hoeveel mensen met dezelfde klachten bellen, misschien wordt het een terugroepactie. Laat alsjeblieft je stem horen!
 
#3 ·
Heet in Californië. Ik parkeer meestal buiten. Het was 3 jaar oké. Maar nu?!. Ik heb een e-mail gestuurd naar LG display, de fabrikant in Zuid-Korea. Even kijken hoe ze reageren. Het lijkt er ook op dat de garantie voor audio-entertainment is verlopen, namelijk 36 maanden 36000 mijl.
 
#4 ·
Hallo, heeft iemand hetzelfde probleem met het touchscreen? Mijn 19 Forte was 3 jaar in orde, en nu heeft het scherm een soort bel aan de zijkant. Hier is Californië. View attachment 88544
View attachment 88545
Hallo, heeft iemand hetzelfde probleem met het touchscreen? Mijn 19 Forte was 3 jaar in orde, en nu heeft het scherm een soort bel aan de zijkant. Hier is Californië. View attachment 88544
View attachment 88545
Is het de plastic beschermlaag die u bent vergeten te verwijderen toen u de auto voor het eerst kreeg? Soms is het erg dun en niet merkbaar.
 
#5 ·
Is het de plastic bekleding die je bent vergeten te verwijderen toen je de auto voor het eerst kreeg? Soms is het erg dun en niet merkbaar.
(y) Dat of een van die krasbeschermers.
 
#12 ·
Die van mij is er vandaag mee begonnen. Ik heb ook een 2019. Wat zei de dealer?
Breng de jouwe zo snel mogelijk naar de dealer. De garantie op elektronica kan slechts 3 jaar (of minder) zijn!
 
#30 ·
De mijne is vandaag ook begonnen...ugh, de mijne is een Forte uit 2019. Wat zei de dealer erover?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Sportage uit 2020, de dealer zei dat de garantie voorbij was en dat het vervangen kon worden voor $926,00. Net gesproken met een stel dat mijn model en bouwjaar heeft en ze hebben dezelfde problemen, waarom is er geen terugroepactie! Kia moet zich bewust zijn van dit probleem.
 
#16 ·
Zelfde probleem in mijn kia forte 2020, De dealer wil het niet veranderen
Ja, ik heb een kia shortage uit 2020. Nieuw gekocht in september 2019. Heb hetzelfde probleem met een luchtbel op het LCD-scherm. Naar de dealer gebracht. Geen hulp. Buiten de garantie met 2 maanden. Nog niets gehoord van Kia-dealer voor een coulancebeleid om het te repareren. Wacht nog steeds op een terugbelverzoek na vele pogingen, geen terugbelverzoeken van KIA Clearwater-dealer. Ze hebben 1-2 auto's per week met dit probleem....... GEFRUSTREERD!!! Zal bijna $800 uit eigen zak kosten om het te repareren. Wat zijn de kansen dat het opnieuw gebeurt. Er zou een terugroepactie moeten komen!!!
 
#14 ·
Ik heb gisteren mijn 20 GT gekocht en bij mij gebeurt hetzelfde aan de rechterkant van het scherm.
 
Save
#15 ·
Eens met het advies om het bewijs van het probleem te documenteren en dit zo snel mogelijk aan de dealer te melden, aangezien de infotainmentgarantie 3 jaar is. De 2019 Forte LXS van mijn dochter begon problemen te krijgen met een "ghost touch" op het scherm en er verscheen een bubbel aan de rechterkant. Het scherm is nu in feite onbruikbaar omdat het aantal ghost touches de processor overweldigt en deze vastloopt. We hebben geen garantie meer en de dealer wilde veel geld om het probleem überhaupt te evalueren. Nu zitten we vast aan het zoeken naar gebruikte Kia infotainment-units of misschien een aftermarket stereo. Heeft iemand succes gehad met het uitproberen van een van die oplossingen op een 2019+ Forte?
 
#21 ·
Hetzelfde probleem hier in Kia Ceed (Portugal), buiten de garantie en het lijkt erop dat Kia alleen auto's onder garantie heeft vervangen... op zijn zachtst gezegd teleurstellend! Ik ben nog steeds aan het klagen bij ze! Schaamte!!!
Kia heeft mijn radio eruit gehaald en naar een fabriek gestuurd voor reparatie, het heeft 9 werkdagen geduurd maar voorlopig is het oké.

Ik hoef niet te betalen voor de reparatie. Dus voorlopig is het opgelost.
 
#19 ·
Hallo, heeft er iemand hetzelfde probleem met het aanraakscherm? Mijn 19 Forte was 3 jaar in orde, en nu heeft het scherm een soort bel aan de zijkant. Hier is Californië. View attachment 88544
View attachment 88545
De mijne begon zo. Rechterkant, kleine bel. Het heeft zich nu verspreid naar boven, over de bovenkant en langs de linkerkant. De mijne is van 2020 en ik woon in Florida. Het doet alles wat u hebt beschreven. Laat het me weten als u een oplossing hebt gevonden! Mijn scherm begon ongeveer 5 maanden geleden spookaanrakingen te vertonen en nu scant het de zenders. De bel verscheen op een dag en groeide in de loop van de tijd.
 
#20 ·
De mijne begon zo. Rechterkant, kleine bel. Het heeft zich nu verspreid naar boven, over de bovenkant en langs de linkerkant. De mijne is een 2020 en ik woon in Florida. Het doet alles wat je hebt beschreven. Laat me alsjeblieft weten als je een oplossing hebt gevonden! Mijn scherm begon ongeveer 5 maanden geleden spookaanrakingen te vertonen en nu scant het zenders. De bel verscheen op een dag en groeide in de loop van de tijd.
De enige oplossing die ik tot nu toe heb gehoord, is vervanging. En daarvoor zag ik net deze thread voor het vervangen van een nieuw 10-inch scherm op oudere Fortes, dus ik ga het misschien proberen.

 
#22 ·
Mijn probleem begon zoals de meesten al zeiden, met een bel aan de rechterkant en verspreidde zich uiteindelijk over de bovenkant en beide zijkanten. Het heeft geen invloed op de werking, maar het is niet mooi. Ik ben nu bij de dealer voor de anti-diefstal computer update en ze hebben meer dan $1000 USD geciteerd inclusief belasting en arbeid, aangezien mijn 2019 Forte LXS iets meer dan 4 jaar oud is. Ik vraag me af of dezelfde UV-uithardbare transparante lijm die wordt gebruikt voor reparaties van telefoonschermen, kan worden gebruikt om de bel op te vullen met een lange injectienaald?
 
#24 ·
Na afloop van de garantie van 3 jaar (de mijne is nu 4 jaar oud) kost het vervangen van het infotainmentsysteem $3500,00. De dealer repareert het niet, maar verkoopt je een gloednieuw infotainmentsysteem en installeert het. Best wel balen, om eerlijk te zijn. Er is naar verluidt een reparatiecentrum in mijn omgeving dat het scherm mogelijk kan vervangen of repareren voor slechts ongeveer $600.

Ik ben geneigd om het infotainmentsysteem te verwijderen en te demonteren, de lijm tussen het scherm en de digitizer schoon te maken en het opnieuw te verlijmen met UV-lijm voor schermreparatie van mobiele telefoons.
 
#25 ·
Na afloop van de garantie van 3 jaar (de mijne is nu 4 jaar oud) kost vervanging van het infotainmentsysteem $3500,00. De dealer repareert het niet, ze verkopen je een gloednieuw infotainmentsysteem en installeren het. Best wel klote, om eerlijk te zijn. Er is naar verluidt een reparatiecentrum in mijn omgeving dat het scherm mogelijk kan vervangen of repareren voor slechts ongeveer $600.

Ik ben geneigd om het infotainmentsysteem te proberen te verwijderen en te demonteren, de troep tussen het scherm en de digitizer schoon te maken en het opnieuw te verlijmen met UV-lijm voor schermreparatie van mobiele telefoons.
Een andere optie (naast een sloopbedrijf):

Image
 
#28 · (Edited)
Ik heb hetzelfde met mijn 2019 Forte LXS. Ik spreek met de dealer en ze vertelden me dat mijn verlengde garantie het niet dekt. Maar dan proberen ze met Kia te praten om te zien of ze het te goeder trouw kunnen dekken.
Dus update: de dealer zei dat mijn verlengde garantie het niet dekt en vertelde me dat Kia bereid is de kosten te delen.
 
#31 · (Edited)
Ik heb vandaag eindelijk mijn display gerepareerd en het kostte me slechts $199,99 + belasting en wat tijd om de head unit te verwijderen en te demonteren.

Ik heb een vervangend scherm gekocht van eBay en het scherm zelf vervangen. Waarschuwing: dit is niet voor angsthazen. Het demonteren van de head unit is niet al te moeilijk als je hier goed in bent, maar er zijn een paar plaatsen waar de behuizing interne clips heeft en het kost wat wrikken na het verwijderen van de schroeven om hem uit elkaar te halen.

Ik betaalde 199,99 + belasting voor de vervanging en het duurde ongeveer twee weken om het te ontvangen (uit China). Ter vergelijking: ~ $ 2000 voor een nieuwe unit van KiaParts.com of ~ $ 3000 voor vervanging door de dealer.

Letterlijk het moeilijkste deel van de vervanging was het verwijderen van het oude display van de voorkant, omdat het aan beide kanten grote hoeveelheden dubbelzijdige 3m-schuimlijm voor auto's heeft en het display van GLAS is. Het zal breken tijdens het proberen het eruit te halen en alle permanente lijm en lekkage van vloeibare lijm moeten worden schoongemaakt voordat het nieuwe scherm wordt geïnstalleerd.

Hier is de eBay-link.
 
#33 ·
Ik was net mijn auto aan het schoonmaken en merkte hetzelfde op. Het ziet er precies hetzelfde uit als de foto die deze string is begonnen. De mijne is ook een Kia Forte uit 2019. Ik heb uitstekend voor deze auto gezorgd en ben echt van streek. En zoals keer op keer is herhaald, zal Kia het niet onder garantie repareren. Ik zal echter helpen waar nodig is om Kia te steunen om dit te repareren.
 
#34 ·
Hoewel sommigen hebben gesuggereerd dat het een verwijderbare film zou kunnen zijn; hoewel ik dat zou willen, is dat niet het geval. Het is een fabrieksfout. Het zou interessant zijn om te zien wat een Kia-dealer ervan zou zeggen als ik hem zou inruilen voor een andere Kia.....
 
#35 ·
Sorry, nog een laatste bericht. Er is ook gesuggereerd dat hitte het probleem is. Ik woon in Missouri en hoewel het in de zomer warm wordt, vriest het in de winter. Kia heeft zeker rekening gehouden met de buitentemperatuur bij het ontwikkelen van hun voertuigen. Dit probleem is een duur fabrikantdefect.
 
#36 · (Edited)
Sorry, nog een laatste bericht. Er is ook gesuggereerd dat hitte het probleem is. Ik woon in Missouri en hoewel het in de zomer heet wordt, vriest het in de winter. Kia heeft zeker rekening gehouden met de buitentemperatuur bij het ontwikkelen van hun voertuigen. Dit probleem is een duur fabrieksdefect.
De oorspronkelijke poster van deze thread verwees naar contact met LG (de fabrikant van het scherm) en hij plaatste hun antwoord terug in augustus 2022 waarin stond dat ze al enige tijd op de hoogte waren van het probleem en eraan werkten om het in toekomstige productie op te lossen.

Het probleem is dat na verloop van tijd de transparante lijm die het scherm aan de digitizer en het LCD verbindt, vloeibaar wordt en uit de onderkant van het scherm loopt. Mijn theorie is dat er na verloop van tijd een soort chemische afbraak plaatsvindt in de UV-geharde lijm, waardoor deze terugkeert naar zijn vloeibare toestand, hoogstwaarschijnlijk niet door overmatige hitte maar door UV-blootstelling.

Het vervangen van het scherm in de rand van de head unit is de goedkoopste en meest betrouwbare manier, als je in staat bent om het apparaat te demonteren en opnieuw op te bouwen. Ik was echter huiverig om gereviseerde of sloopunits te kopen, omdat het niet te zeggen is hoe oud het scherm in de unit is en wanneer het ook zal gaan bellen en delamineren.

Als je niet in staat bent om te demonteren en opnieuw op te bouwen, kun je misschien een lokale winkel vinden die het eruit kan halen, repareren (het scherm vervangen) en het voor je kan terugplaatsen. Ik heb lokaal in Dallas TX gecheckt en ik keek naar ongeveer $600 of meer voor een winkel om het werk te doen, ALS ze de onderdelen op voorraad hadden.

Je kunt misschien een relatief goede prijs krijgen van je lokale dealer om het te vervangen door een nieuwe unit (ik heb prijzen van net onder de $1000 in deze thread gezien), maar dat was me te veel.
Nieuwe units van kiaonlineparts zijn rond de $2000 of meer.
 
#37 ·
Ik waardeer uw advies. Ik weet dat er dingen gebeuren, en als ik het voor $600 kan laten repareren, kan ik dat accepteren. Het is gewoon frustrerend dat dit een Kia-probleem is dat ik moet oplossen. Het is ironisch dat ik deze auto afgelopen vrijdag, serieus, heb afbetaald.
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.